Henk Westbroek

Started by montage, January 14, 2017, 03:40:00 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

montage

 [ You are not allowed to view this attachment ]

Hendrik Otto (Henk) Westbroek (Zuilen, 27 februari 1952) is een Nederlands zanger, liedjesschrijver, muziekproducent, radio- en televisiepresentator en politicus.

Westbroek volgde de hbs, studeerde af in sociologie en werkte in de jaren 70 als socioloog bij het Nederlands Instituut voor Sociaal Seksuologisch Onderzoek (NISSO). In 1981 werd hij radiopresentator, onder meer van Vara's Vuurwerk, een wekelijks uurtje hardrock en heavy metal, soms samen met zijn 'baas' Marcel van Dam. Daarnaast had hij in de jaren '80 hits met In 't leven, Gijzelaar, België en Vriendschap met de band Het Goede Doel. Samen met de andere zanger van het goede doel, Henk Temming, vormde hij een gelegenheidsproject Henk en Henk met als enige wapenfeit de hitsingle Sinterklaas, wie kent hem niet. In 1987 schreef hij samen met Temming Toveren voor Herman van Veen.
Na meningsverschillen met Temming stopte Westbroek in 1991 met Het Goede Doel en startte een solocarrière met hits als Waar ze loopt te wandelen en Zelfs je naam is mooi. Ook schreef hij liedjes voor Kinderen voor Kinderen. In 2001 kwam Het Goede Doel bij elkaar voor een reünie en sinds 2008 treden ze weer regelmatig op.
Westbroek presenteerde vanaf maandag 5 oktober 1992 tot en met donderdag 28 augustus 2003 van maandag tot en met donderdag tussen twaalf en twee het radioprogramma Denk aan Henk voor de VARA op Radio 3, later 3FM. In 1994 werd hij mede-eigenaar van het café Stairway to Heaven.
Sinds 2002 is Westbroek programmamaker bij Regio TV Utrecht de regionale zender van Utrecht, waarvoor hij onder andere het programma Westbroek! presenteert, en trok hij door het land met een theaterprogramma.
Eind 2003 richtte Westbroek Sprekersplatform op. Het betreft een organisatie die bemiddelt in (bekende) sprekers, dagvoorzitters, discussieleiders en presentatoren voor zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Sinds augustus 2004 werkte hij als diskjockey bij Yorin FM, de programmanaam Denk als Henk. Zijn contract met Yorin FM liep eind maart 2006 af en werd door SBS broadcasting, dat Yorin FM kocht van RTL group, niet verlengd.
Hij presenteert van maandag tot en met woensdag het radioprogramma De muziek van Henk Westbroek en in de woensdagochtend het programma de Henkcyclopedie op KX Radio. In 2007 en 2008 schreef hij een column voor het dagblad De Pers.
In 2009 nam Westbroek deel aan het programma De beste zangers van Nederland. In 2010 nam Westbroek deel aan het tweede seizoen van het EO programma De Mattheus Masterclass waarin niet-klassiek geschoolde artiesten een deel van Bachs Matthäuspassion uitvoeren in de St. Vituskerk in Hilversum.
In het ochtend radioprogramma JENSEN! bij Radio Veronica had hij een vaste column. Vanaf 22 oktober 2010 was Westbroek samen met Erwin Peters de vaste vervanger van Robert Jensen en Jan Paparazzi en sinds 4 februari 2011 van Patrick Kicken. Sinds 2010 schrijft Henk Westbroek een column in het gratis blad De Oud-Utrechter.
Op 2 juni 2014 verschijnt onder de naam Martin Groenewold & De Kopgroep de cd-single en download Alleen Maar Winnaars. Hierop zingen ook Henk Westbroek, Henk Temming en Peter Groot Kormelink mee. De opbrengst van Alleen Maar Winnaars gaat volledig naar de stichting KiKa en Fiets voor een Huis.
  •  

montage

#1
https://www.youtube.com/watch?v=pEl8OXHQhMM


Henk Westbroek - Zelfs Je Naam Is Mooi
Als jij je kleren aantrekt.. zonder haast
en haast zonder erbij na te denken
kijk ik naar een omgekeerde striptease
van een volmaakte schoonheid
elke handbeweging: een gedicht
elke buiging als een roos die sluit
O schat van mij! O hemels hoge ster!
zelfs jouw schaduw kan mij verblinden
Dus ga niet weg. Ga nooit bij me weg
maar als je ooit verdwijnt:
laat mij je dan weer vinden

Zolang ik jou echt... bij me heb
heb ik de volmaakte liefde lief
drink ik uit een pure waterbron
en slaap onder een deken van geluk
jij bent het goudste zonlicht
een volmaakt helder kristal!
Zo schitterend dat het licht ervan
me soms dreigt te verblinden
maar ga niet weg. Ga nooit bij me weg
en als je ooit verdwijnt:
laat mij je dan weer vinden

Zelfs je naam is mooi!
Mooier dan die van iedereen
die dezelfde naam heeft

Zelfs je naam is mooi!
Mooier dan die van iedereen...

Dus ga niet weg! Ga nooit bij me weg!
maar als je ooit verdwijnt:
laat mij je dan weer vinden...

  •  

lex

 8)
Quote from: Korg Kronos on January 14, 2017, 03:43:10 AM
https://www.youtube.com/watch?v=pEl8OXHQhMM


Henk Westbroek - Zelfs Je Naam Is Mooi
Als jij je kleren aantrekt.. zonder haast
en haast zonder erbij na te denken
kijk ik naar een omgekeerde striptease
van een volmaakte schoonheid
elke handbeweging: een gedicht
elke buiging als een roos die sluit
O schat van mij! O hemels hoge ster!
zelfs jouw schaduw kan mij verblinden
Dus ga niet weg. Ga nooit bij me weg
maar als je ooit verdwijnt:
laat mij je dan weer vinden

Zolang ik jou echt... bij me heb
heb ik de volmaakte liefde lief
drink ik uit een pure waterbron
en slaap onder een deken van geluk
jij bent het goudste zonlicht
een volmaakt helder kristal!
Zo schitterend dat het licht ervan
me soms dreigt te verblinden
maar ga niet weg. Ga nooit bij me weg
en als je ooit verdwijnt:
laat mij je dan weer vinden

Zelfs je naam is mooi!
Mooier dan die van iedereen
die dezelfde naam heeft

Zelfs je naam is mooi!
Mooier dan die van iedereen...

Dus ga niet weg! Ga nooit bij me weg!
maar als je ooit verdwijnt:
laat mij je dan weer vinden...
  •  

speedy

Nice,do you have more karaoke midi files,maby with chords,many thanks from Speedy Tyros player
  •