Fluitsma & van Tijn

Started by montage, June 16, 2018, 01:22:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

montage

 [ You are not allowed to view this attachment ]


Fluitsma & Van Tijn is een Nederlands producentenduo, dat verantwoordelijk is voor een groot aantal hits van Nederlandse artiesten. Onder hun eigen naam scoorden ze in 1996 een nummer-1-hit met 15 Miljoen Mensen.

Fluitsma en Van Tijn bestaat uit Jochem Fluitsma en Eric van Tijn. Vanaf 1985 houdt het duo zich bezig met het schrijven en produceren van nummers voor andere artiesten en commercials. Bekende artiesten voor wie Fluitsma & Van Tijn hebben gewerkt zijn Mai Tai, Dolly Dots, Henk Westbroek, Caught in the Act, De Jazzpolitie, Status Quo, Ruth Jacott, Linda, Roos & Jessica, 4 Fun, Edsilia Rombley, Jeffrey Schenk, Guus Meeuwis & Vagant, Hind en Kinderen voor Kinderen.

Het nummer 15 Miljoen Mensen werd oorspronkelijk ingezongen voor een televisiecommercial van de Postbank. Het nummer werd al snel zo populair, dat het op single werd uitgegeven.

In 2007 zijn Fluitsma & Van Tijn gevraagd om een nummer te schrijven voor een Nuon-campagne waarin de Nederlandse strijd tegen het water centraal staat. De tekst werd geschreven door Frank Pels. De titel van het nummer is 'Hij vecht, maar hij mag nooit meer winnen'. Het nummer is ingezongen door Maarten van Roozendaal. In 2018 werd de Lifetime Achievement Award van de Buma Awards aan ze toegekend.
  •  

montage

#1
Een zeer mooie song en erg bekend in ons kleine landje .

https://www.youtube.com/watch?v=GCTRith93X4


En een mooi filmpje van Holland

Ik heb gemaakt een Pdf file Notation file

Een midi file om de song te bestuderen

En een style file hij past goed bij de song maar dat vind ik, als je een betere style hebt kun je die natuurlijk gebruiken.

Songstylen voor Hollandse songs blijft moeilijk maar er zijn zoveel stijlen wow er is er altijd wel 1 die past bij de song
  •  

tyros44

Geweldig je eigen Nederlandse muziek spelen, super bedankt voor alle moois wat je upload en wil delen.

Toppie   :clap: :clap:
  •  

montage

#3


Ik ben blij dat u er blij mee bent bedankt, word toch mijn werk nog beloond ,en daar doe je voor om de mensen te plezieren.

Jammer genoeg denkt niet iedereen zo over mijn werk.
Er zitten een paar mensen op de site die zien mij liever vertrekken,  als dat ik werk voor de site, terwijl ik alleen maar de mensen wil helpen met wat muziek.

Maar goed mensen als u maken dat weer goed gelukkig.

  •  

tyros44

Ik ben er erg blij mee, en deze mensen die alleen commentaar leveren hebben dikwijls problemen met hun eigen. Ik vind het juist stimulerend om mensen die iets willen delen te bedanken. Ik heb hier ook 1000den midi's en styles geplaatst die ik heb puur om te delen met mensen.
Je doet het prima en kijk elke dag of er iets voor me bijzit. Dus negeer deze mensen en zet je energie op mensen die het waarderen voor wat je doet. Het is tenslotte een hobby en ben je niet tevreden van wat je aangeboden krijgt moet je het forum verlaten en elders je bestanden halen of kopen. Maar niet zeuren. Ik vind het een geweldig forum en maakt mijn hobby steeds mooier.

Nogmaals hartelijk dank
  •  

montage

Nogmaals bedankt het stimuleert om gewoon verder te gaan, En ook de grote baas zegt niets van aantrekken , want die mensen zullen er altijd zijn,
ik vind het leuk om mensen te helpen met mijn muziek bestanden , het is inderdaad een hobby,  maar mensen zoals u , daar doe je het gewoon voor.

ik probeer de muziek een stukje makkelijker te maken, niet iedereen is even goed in muziek lezen,

  •  

Organplayer

https://www.youtube.com/watch?v=GCTRith93X4

Een hele mooie song over Holland

geheel opnieuw gemaakt
  •  

Organplayer

https://www.youtube.com/watch?v=GCTRith93X4

hier bij de pdf file met mains en intros als a pdf request
  •