Benny Neyman

Started by Organplayer, May 23, 2019, 02:08:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Organplayer

 [ You are not allowed to view this attachment ]


Wilhelmus Albertus (Benny) Neyman (Maastricht, 9 juni 1951 – Soesterberg, 7 februari 2008) was een Nederlandse zanger.


Levensloop
Neyman werd geboren in Maastricht. Op zijn zesde kreeg hij een gitaar met Sinterklaas en nam les. Hij luisterde graag naar de radio en kocht af en toe een plaatje. Eind jaren 60 maakte hij kennis met de muziek van Engelse popbands. Na zijn MULO-diploma volgde hij begin jaren zeventig een opleiding aan de Kleinkunst Academie in Amsterdam. Neyman brak in de tweede helft van de jaren zeventig door, zijn eerste succes kwam in 1980 met het nummer Ik weet niet hoe, een cover van Agapimu van Mia Martini. In 1985 scoorde Neyman zijn grootste hit met Waarom fluister ik je naam nog (nummer 1-positie in de Nederlandse hitparades). In de Radio 2's Top 2000 editie 2007 nam het de 384e positie in, wat tot dan toe zijn hoogste klassering is in het bestaan van de oudejaarslijst.[1] Vanaf de tweede helft van de jaren tachtig had Neyman geen grote hits meer. Wel bracht hij nog een groot aantal goed verkopende albums uit en had hij een aantal theatertournees. In 1995 bracht hij onder meer enkele Franstalige en Griekse klassiekers op de bühne. Neyman ontving in 1995 een Gouden Harp.

Hij brak in de zomer van 2006 met zijn management en begon met zijn gezondheid te sukkelen. Zijn echtgenoot Hans van Barneveld werd in 2006 zijn nieuwe manager. In oktober 2007 verscheen Neymans laatste album Onverwacht. Zijn laatste optreden, een hommage aan de overleden Conny Vandenbos, vond plaats op 2 december 2007. Neyman maakte op 21 december 2007 bekend dat hij leed aan kanker, in een vergevorderd stadium[2][3] en dat de aard van de ziekte niet duidelijk was[4] Op 7 februari 2008 overleed Benny Neyman op 56-jarige leeftijd.[5]

Neyman zong ook liedjes over zijn geboortestreek, die buiten Limburg weinig bekendheid kregen. Een uitzondering is de ballade M'n land. De coupletten beschrijven Limburg, dat door de tijd en uitbuiting verandert, maar in het refrein toch mooi is en blijft:

Maar mooi is mijn land, en mooi zal het blijven
Waar de Maas stroomt van Mook tot aan Maastricht
Dat glooiende land van mergel en mijnen
Daar zal ik ooit sterven, wellicht.
  •  

Organplayer

https://www.youtube.com/watch?v=RYqX6LyG9

Een verzoek voor deze song een mooie song

En een zeer bekende song In Holland

En ik heb geen midi file dus deze song heb ik van de bodem moeten maken

  •  

witte123

 8)Bedankt voor deze song
  •  
    The following users thanked this post: bert1957

Yamaha Modx

Thanks i hope you like it i make this song a long time ago and even the movie not work anymore

That time my nickname was Organ player

And enjoy the song and songstyle
  •  

witte123

  •