Jacques Herb

Started by montage, February 02, 2017, 01:27:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

montage

 [ You are not allowed to view this attachment ]

Jacques Herb, pseudoniem van Jack van Herp (Rotterdam, 28 mei 1946), is een Nederlandse zanger.

De zanger Jacques Herb werd in Rotterdam geboren. Hij was de jongste uit een gezin van 13 kinderen. Amper 15 jaar oud monsterde hij aan bij de "wilde vaart" en liet in de diverse zeehavens zijn talent als zanger reeds horen. Hij begeleidde zichzelf daarbij op zijn gitaar. In 1970 werd hij door Pierre Kartner ontdekt, tijdens een talentenjacht in Scheveningen.
Doorbraak[bewerken]
In 1970 won Herb met het eigengeschreven nummer De Toreador een talentenjacht in Scheveningen. Deze werd door de AVRO op televisie uitgezonden. Hierdoor kwam hij in contact met Pierre Kartner die vervolgens voor hem het nummer Manuela bewerkte, waarmee Herb een enorme hit scoorde. Het nummer Maar een Man mag niet huilen was ook nog goed voor 80.000 singles. Hierna kreeg Herb nog enkele kleine hits. In 1991 had Herb een rol in de film van Paul Ruven, De Tranen Van Maria Marchita. In 2005 deed Herb mee aan Bobo's in the Bush, hij werd hierin achtste.
In 2002 is Herb benoemd tot lid van de Orde van Oranje-Nassau.
Op 22 april 2009 tekende hij bij VNC-producties uit Zundert een platencontract voor het leven.
In juni 2009 bracht Jacques Herb het nummer Ik heb de zomer meegebracht uit.
  •  

montage

#1
https://www.youtube.com/watch?v=SPAPSgHvqBE

Jaques Herb - Manuela
Manuela, Manuela

Ik was met haar alleen
We keken naar elkaar
We spraken van de liefde
Het was toch zo mooi

Het leek een droom die nacht
Dat had ik niet verwacht
Ze keek me aan en zei
"Wanneer is dit voorbij?"

Geluk was toen dichtbij
Ik weet nog wat ze zei
"Ik vertrouw op jou, breng mij nu gauw naar huis"

refr.
Manuela, Manuela
Manuela, Manuela
Manuela

We reden door de nacht
De radio heel zacht
Het kon niet mooier zijn
't Leek een eeuwig refrein

Ik raakte zo verward
En reed opeens te hard
Ze lachte nog naar mij
Maar toen was het voorbij

Een auto kwam eraan
Het is zo snel gegaan
Wat heb ik door mijn schuld haar aangedaan

refr.

Ze lag daar zwaargewond
Een glimlach om haar mond
Alsof ze zeggen wou
"Het lag niet aan jou"

Het was een ongeluk
Toch is mijn leven stuk
Ik bid tot God dat hij
Haar teruggeeft aan mij

De dokters vechten door
Ze weten niet waarvoor
Wat heb ik door mijn schuld haar aangedaan

refr.(2x)


'Manuela' verongelukt al 40 jaar lang elke dag - Interview met Jacques Herb

BREDA - Wanneer u dit leest, is Breda nog aan het nagalmen van de 'Manuela Party'. 40 jaar is het nu geleden dat Jacques Herb de hitlijsten aanvoerde met de smartlap 'Manuela', een gezongen soap-opera over twee mensen die elkaar ontmoeten op een feest, samen naar huis rijden en een zwaar auto-ongeval krijgen "De dokters vechten door. Ze weten niet waarvoor. Wat heb ik door mijn schuld haar aangedaan?" Ooit heeft Herb nog in Oud-Turnhout gewoond en stond hij in Turnhout zelfs achter de bar van de later uitgebrande Gentleman's Club. Vandaag zingt hij nog steeds in heel Nederland.
  •  

montage

Een hele mooie song, ik heb hem opnieuw uitgebracht , maar nu met een songstyl

  •  

Organplayer

https://www.youtube.com/watch?v=WvS-HEqbcnQ

Een verzoek om deze song te verbeteren

Mooie song
  •