Gerard Joling

Started by montage, January 19, 2017, 03:03:50 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

montage

 [ You are not allowed to view this attachment ]


Gerard Jan (Gerard) Joling (Alkmaar, 29 april 1960) is een Nederlands zanger en presentator. Naast zijn succesvolle solocarrière was Joling van 2005 tot 2008 onderdeel van de De Toppers. In 2010 keerde hij terug bij de zangformatie. Als presentator is hij vooral bekend van programma's als Sterren Dansen Op Het IJs, Holland's Got Talent, Popstars, Sterren Springen, K3 zoekt K3 en Shownieuws.
Tot zijn grootste hits behoren Ticket to the tropics (1985), Shangri-la (1988), Maak me gek, Blijf bij mij (2007), Ik hou d'r zo van, Laat Me Alleen (2008), De nacht voorbij (2013) en Echte vrienden (2012). Sinds 2013 zet Joling zich in als ambassadeur van het Nationaal Ouderenfond
  •  

montage

#1
https://www.youtube.com/watch?v=H0KpEXENqCs

Gerard Joling - No More Bolero's
What can I say
There's an empty place
Where you're
Love filled my life
And I know
That a part of you will always
Be a part of me
One summer night
And the sky is
full of wishes
That won't
Arrive
How can it be
In a world without your eyes
To look at me
No more boleros
No more nights
To dance
The dance of love
Only lonely hearts
No more boleros
I hear the song
And your arms always
Made me
Feel so warm
Now you're gone
I'll be dancing
On alone

No more boleros [1] is een single van Gerard Joling. Beide liedjes van deze single zijn geschreven door Peter de Wijn. Joling zong ze in een arrangement van Peter Schön. Het orkest werd daarbij geleid door Benny Behr.
Het lied No more boleros werd de grootste solohit van Joling. Het plaatje zorgde voor bekendheid van de artiest tot ver buiten de landsgrenzen. Het lied leunt aan het eind op de Bolero van Maurice Ravel. [2] Joling nam zelf het lied in diverse talen op, waaronder Spaans. Zelfs Zuid-Afrika kende dit lied, want er verscheen een Zuid-Afrikaanse cover in 2011 onder de titel Mag ek jou vashou en wel van George Meiring.
  •  

admin

Yamaha DGX-670 connected to a Yamaha MW12 Mixer connected to a pair of Yamaha MSP10's + Yamaha SW10 Subwoofer using Songbook+.
MacBook Pro  32 GB  1 Terabyte SSD
  •